Αναβίωση του "Χαιραπύλ" στη Γλώσσα Σκοπέλου

Έθιμο Μ.Πέμπτης, Γλώσσα Σκοπέλου
Μεγάλη Πέμπτη σήμερα και το “Χαιραπύλ” αντήχησε στα σοκάκια της Γλώσσας και του Λουτρακίου.  Τα παιδιά ξεκίνησαν από την κεντρική πλατεία της Γλώσσας στις 11:30 το πρωί και αφού πέρασαν από τους κεντρικούς  δρόμους του χωριού κατέβηκαν στο Λουτράκι.
Τα κόκκινα  αυγά που μάζεψαν, τα άφησαν στην εκκλησία για να τα μοιράσει ο π.Αλέξιος το βράδυ της Ανάστασης. Τα χρήματα που μάζεψαν θα δοθούν επίσης  για τα λουλούδια του Επιταφίου. Πολλά συγχαρητήρια στον Πολιτιστικό Σύλλογο για την προσπάθεια που κάνει να μυήσει τα παιδιά και να αναβιώσει συνάμα, παλαιά ξεχασμένα έθιμα του τόπου. Το Δ.Σ. του Πολιτιστικού & Εξωραϊστικού Συλλόγου Γλώσσας, εύχεται σε όλους Καλή Ανάσταση!



 << Χαιραπύλ, χαιραυλέ Χαίρε Τίμιε Σταυρέ  
            και χαρά των Αποστόλων
     Ψάλω 'δω, ψάλω 'κει, χαμένοι εδώ, χαμένοι εκεί 
     Σήκω κυρά απ' το θρονί  να μας δώσεις το αυγό
    το αυγό το κόκκινο, γιατί έχουμε δάσκαλο κακό 
  και δασκάλισσα κακή που μας δέρνει, μας χτυπά 
  και στη φυλακή μας μπαιν'.
  Σίμι- Σίμι δάσκαλε, Σίμι πρωτοδάσκαλε
 ημείς  οι τρεις οι τέσσερις  κι άλλ' εικοσιτέσσερις
  την πόλη εγυρίσαμε τον Βασιλιά δεν βρήκαμε!
   Όξου ψίλοι, ποντικοί,να παν στα όρη, στα βουνά,
  να φάνει αχλαδοκότσανα να πέσνει να ψουφίσνει! >>



                                                                Φωτογραφικό υλικό και αποσπάσματα βίντεο
Φωτογραφία Στέφανος Στεφάνου









ΧΟΡΗΓΟΣ

Χορηγός
-->