Οι νέοι μας κι οι «Θερμοπύλες» του Καβάφη…
Άρθρο της Ελευθερίας Σφακιανάκη
Με πολλή συγκίνηση το πρωί συνοδεύοντας τα μικρά παιδιά μου στο σχολείο τους, είδα ότι οι μαθητές του Γυμνασίου Λ.Τ Γλώσσας είχαν ξεκινήσει κατάληψη στο σχολείο τους. Θα με πείτε ρομαντική, μιας άλλης εποχής…. Χάρηκα, όμως, γιατί μιλώντας μαζί τους διέκρινα στα μάτια τους αρετή κι ενθουσιασμό γι’ αυτό που πρέσβευαν και με την κατάληψη ήθελαν να διαδηλώσουν... Δεν ήταν για να χάσουν μάθημα, όπως μερικοί, βιάστηκαν να τους κατηγορήσουν….
Βαρέθηκα να ακούω ότι οι νέοι μας υποκινούνται από φασιστικές, ακροδεξιές παρατάξεις και γι’ αυτό ξεκινούν καταλήψεις για το Μακεδονικό, τον αδικοχαμένο Κατσίφα κλπ. Γιατί υποτιμούν τόσο τη νοημοσύνη τους! Γιατί ταυτίζουν τον αγνό και άδολο πατριωτισμό με τον εθνικισμό;
Γιατί το να τιμάς το εθνικό σου σύμβολο, τη Γαλανόλευκη, το να δηλώνεις το αυτονόητο, ότι η Μακεδονία μας είναι Ελληνική και να δακρύζεις όταν τραγουδάς τον Εθνικό μας ύμνο είναι κάτι για το οποίο πρέπει να απολογηθείς; Μήπως η νεολαία μας παρά την εσκεμμένη προσπάθεια πολλών να αποχρωματιστεί εθνικά, θρησκευτικά και πολιτισμικά δείχνει και σε μας τους ενήλικες το δρόμο του χρέους, της αντίστασης στη χειραγώγηση συνειδήσεων και στον ωχαδερφισμό; Μήπως στο γνωστό ποίημα του Καβάφη οι νέοι μας είναι εκείνοι που φυλάνε Θερμοπύλες κι ας ξέρουν ότι από κοντά φτάνει κι ο Εφιάλτης;
Με πολλή συγκίνηση το πρωί συνοδεύοντας τα μικρά παιδιά μου στο σχολείο τους, είδα ότι οι μαθητές του Γυμνασίου Λ.Τ Γλώσσας είχαν ξεκινήσει κατάληψη στο σχολείο τους. Θα με πείτε ρομαντική, μιας άλλης εποχής…. Χάρηκα, όμως, γιατί μιλώντας μαζί τους διέκρινα στα μάτια τους αρετή κι ενθουσιασμό γι’ αυτό που πρέσβευαν και με την κατάληψη ήθελαν να διαδηλώσουν... Δεν ήταν για να χάσουν μάθημα, όπως μερικοί, βιάστηκαν να τους κατηγορήσουν….
Βαρέθηκα να ακούω ότι οι νέοι μας υποκινούνται από φασιστικές, ακροδεξιές παρατάξεις και γι’ αυτό ξεκινούν καταλήψεις για το Μακεδονικό, τον αδικοχαμένο Κατσίφα κλπ. Γιατί υποτιμούν τόσο τη νοημοσύνη τους! Γιατί ταυτίζουν τον αγνό και άδολο πατριωτισμό με τον εθνικισμό;
Γιατί το να τιμάς το εθνικό σου σύμβολο, τη Γαλανόλευκη, το να δηλώνεις το αυτονόητο, ότι η Μακεδονία μας είναι Ελληνική και να δακρύζεις όταν τραγουδάς τον Εθνικό μας ύμνο είναι κάτι για το οποίο πρέπει να απολογηθείς; Μήπως η νεολαία μας παρά την εσκεμμένη προσπάθεια πολλών να αποχρωματιστεί εθνικά, θρησκευτικά και πολιτισμικά δείχνει και σε μας τους ενήλικες το δρόμο του χρέους, της αντίστασης στη χειραγώγηση συνειδήσεων και στον ωχαδερφισμό; Μήπως στο γνωστό ποίημα του Καβάφη οι νέοι μας είναι εκείνοι που φυλάνε Θερμοπύλες κι ας ξέρουν ότι από κοντά φτάνει κι ο Εφιάλτης;
Κωνσταντίνος Καβάφης «Θερμοπύλες»
Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των
ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ από το χρέος μη κινούντες•
δίκαιοι κ’ ίσιοι σ’ όλες των τες πράξεις,
αλλά με λύπη κιόλας κ’ ευσπλαχνία•
γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
είναι πτωχοί, πάλ’ εις μικρόν γενναίοι,
πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε•
πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τούς πρέπει
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κ’ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.
